Fredags[mys?]

Dagen är fredag. Klockan är 19.08 och jag skriver detta inlägg!
Skoldagen har varit skön. börjat 09.35, bussen gick 08.55 och jag vaknade 08.38. smsade dirre till Julia och hon vaknade av mitt sms (ohnooo, skyndaskyndaskynda,tänkte vi.. men vi insåg tillslut att vi skulle missa) nästa buss gick 09.14, vi skyndade oss till den. grejen var den att bara Juliax2 hann med den och jag missade.
Kollade ytterliggare än buss, men först tänkte jag att jag skiter i Historian kommer ändå komma försent. Så prickade in bussen som skulle gå klockan 10.34, fick springa ner ner.. men bussen åker iväg när jag är 5 M ifrån den.. kan vart 10 M, dont know! jag blev arg.. för jag skulle komma försent till nästa lektion som skulle börja.. jag började gå uppåt mot busshållplatsen längre bort, och väntade på nästa buss. "wohoo, jag kom på bussen". Dock åkte den jättejättejätte sakta och jag kom fram vid halv 12 och då skulle jag byta buss, hoppade på den bussen och det slutade med att jag sprang alla 6 trappor upp till tredjevåningen, utan några matteböcker. När jag kom in till matten, så börjar alla gå ut. och jag frågar vf? och jag får svaret "vi får gå, hon orkar inte ha matte". haha läraren orkade inte. gött!?!? nemen grejen var såhär.. matten börjar egentligen 10.55 men eftersom att hon skulle till barnmorskan så skulle vi börja 40 minuter senare (11.30-12.10) men när hon kom orkade hon inte ha matte (ellernågot) så vi fick gå. Så vi fick vänta någon timme på att svenskan skulle börja och sluta. För sen var det dags för film på spanskan, vi kollade på BARNHEMMET. Har redan sett den för ett tag sen med Marcus, men den var fortfarande läskig (om inte läskigare), blev ett par skrik några par gånger!
Klockan är 19.21, jahopp.. vad ska man göra nu? Fredagsmys skulle suttit fint. Fredagen är här, men vart är myset? någon annanstans. Så där sket det ju sig. 
Klockan är 19.33 och nu ska jag äta, ha en supertrevlig fredag!  












Kommentarer
Postat av: ida - foto & smink

hahah vilken dag du haft gumman ! tur att ja kunde vara social i tele under din sega buss resa ;)

2010-10-22 @ 19:38:47
URL: http://ithilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0